Przed przystąpieniem do czytania skonsultuj się ze swoim psychiatrą lub bioenergoterapeutą.

środa, 4 kwietnia 2012

1:0

Rafał vs Sesja - 1:0

Pierwsze egzaminacyjne starcie zakończone sukcesem. Udało mi się zdobyć 5 punktów (dokładnie to 5 z małym minusem).

Punktualnie o 8:30 stawiłem się pod sekretariatem profesora. Profesor wyszedł i od razu zainteresował się nami. Powiedzieliśmy, że mają być 4 osoby, więc podzielił nas na pół. Profesor weźmie dwie osoby i dr Z drugie dwie. O doktorze Z nic nie słyszałem. Przeszedł koło nas kilkakrotnie, ale nie udało mi się wyczytać z jego wyrazu twarzy jak bardzo jest pro-studencki. W międzyczasie doszły nieobecne osoby i okazało się, że będzie na pięcioro.

Po 2 godzinach oczekiwania profesor ponownie zainteresował się nami. Wcześniej nie zwracał na nas zbytniej uwagi, gdyż miał gości. Ciekawiło nas dlaczego przyjmował ich w gabinecie badań endoskopowych.
Prof: To ile was jest?
My: Pięcioro.
Prof: Miałby być cztery osoby. Co wy się jakoś rozmnożyliście czy co?,
My: Okazało się, że jest nas więcej.
Prof: No dobrze, to podzielcie się jakoś i niebawem was przepytamy z drem Z.

Przyszedł dr Z i kazał jeszcze chwilę poczekać, bo ma jeszcze pacjentkę.
dr Z: To podzielcie się kto idzie do profesora, a kto do mnie.
My: To na pół po 3 osoby do każdego.
dr Z: Jak po 3 osoby, skoro jest was pięcioro??
My: No tak mniej więcej.
dr Z: Możemy zrobić tak, że do mnie przyjdą 3 osoby, a tą co obleję to pójdzie zdawać jeszcze raz do profesora. Więc kto do mnie idzie?
Rafał: A pan oblewa??
Dr Z: Nooo (wyraz twarzy miał taki: oblewa?? zgłupiałeś?? xD )

Rozsiedliśmy się na wygodnej kanapie w gabinecie. Dr Z wylegitymował nas i zadał mi pytania: 
1. Zatoka klinowa
2. Tympanometria
3. Tracheotomia
Pierwsze pytanko średnio mi podeszło, pozostałe dwa były bardzo pasujące.

dr Z: No to panie Rafale, niech pan zaczyna.
Rafał: A co konkretnie chce pan wiedzieć na temat zatoki klinowej??
dr Z: Wszystko. Anatomia, rozwój, pojemność, może jakieś choroby??
Rafał: A możemy zacząć od ostatniego pytania??
dr Z: Hahaha... xD  No dobrze. Jak pan woli. 

Rozpocząłem opowiadać na temat tracheotomii. Z pytaniami dodatkowymi bez problemu sobie poradziłem.
dr Z: Jak wykonuje się po kolei taki zabieg?? Co najpierw przecinamy?
Rafał: Skórę.
dr Z: Co dalej.
Rafał: Tkankę podskórną: 
dr Z: No to już jesteśmy daleko. Dalej.
Rafał: Mięśnie szyi.
dr Z: Świetnie!! Co dalej?
Rafał: I przecinamy pierścienie tchawicy i zakładamy rurkę.
dr: Doskonale!! I zakładamy szwy. Następne pytanie.

Omówiłem co to jest tympanometria i jak się takie badanie przeprowadza.
Rafał: Tympanometria jest jednym z badań z audiometrii im-pen-da-cyj-nej. Nie potrafię coś zapamiętać tego słowa.
dr Z: Impedancja. To proste z fizyki.
Rafał: Ja z fizyki nigdy dobry nie byłem.
dr Z: Hahaha xD
(...)
dr Z: A wykres typu B o czym świadczy?
Rafał: ... [myślę] ... yyy ... o wysiękowym zapaleniu ucha.
dr Z: Hahaha xD Pan tak śmiesznie długo się zastanawiał xD Dobrze, to teraz ta zatoka klinowa.
Rafał: Zatoka klinowa ... ble ble ble ...
dr Z: A jaką ma pojemność?
Rafał: Około 10 ml.
dr Z: Noooo... [dr Z zaczął nosem kręcić]
Rafał: Tak bliżej 8 ml.
dr Z: Tak raczej 1-6 ml. Ale był pan blisko. A kiedy się rozwija?
Rafał: Tak między 3 a 8 rokiem życia.
dr Z: No tak około 6go.
Rafał: No to zmieściłem się w granicy błędu.
dr: Hahaha xD  Dobrze. To będzie 5 z małym minusikiem.

Atmosfera była bardzo sympatyczna, choć czułem pustkę w głowie po tak długim oczekiwaniu. Sam egzamin trwał około 15 minut. Oby więcej takich egzaminów :))
Egzaminów pozostało jeszcze 5. Kolejny datuje się na 17 kwietnia.

PS. Spencer, mam nadzieję, że będziesz ucieszony moim postem :))

La versione italiana

10 komentarzy:

  1. No to gratulacje ;) I życzę samych takich egzaminów!

    P.S. ImpEDANcja, po ludzku opór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już ten błąd poprawiłem :P mówię, że z fizyki dobry nie byłem, aczkolwiek gdybym wiedział że to znaczy opór to łatwiej bym to zrozumiał, a nie tak trochę bezmyślnie używał tego słowa :]

      Usuń
  2. Haha, marzy mi się taki doktor z farmy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A farma ustna?? Ja nie chciałem ustnie zdawać, bo jakoś sobie tego nie umiałem wyobrazić. Test był wg mnie prostszy.

      Usuń
    2. Ja za bardzo nie mam wyboru :(

      Usuń
  3. Przyjemny egzamin oby więcej takich ;)
    ah no i gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz wchodzę na Twoją działkę. Na tapecie będzie medycyna sądowa z elementami prawa. Jutro w podręcznik się idę zaopatrzyć ;P

      Usuń
  4. No to gratuluję :} Kolejnych 5 tak zdanych życzę !: )

    OdpowiedzUsuń