Przed przystąpieniem do czytania skonsultuj się ze swoim psychiatrą lub bioenergoterapeutą.

niedziela, 9 września 2012

Błędy

Każdy popełnia w życiu błędy. Popełniam je ja, popełniasz je Ty, popełniają je inni. Zwykle robimy je nieświadomie i nie chcemy tego. 

Czy to źle, że się je popełnia??
Nie. 
Na błędach można się uczyć, a nawet należy. To poprzez błędy poznajemy dobrą drogę. Czasem trzeba raz się pomylić, a czasem kilka razy. Reguły nie ma.

Czy ktoś kto popełnia błąd jest zły??
Nie.
Dobrzy ludzie popełniają błędy. I ci dobrzy ludzie potrafią z tych błędów wyciągnąć wnioski na przyszłość i więcej tego nie zrobią co zrobili źle.

Co cenię w ludziach popełniających błędy??
Cenię to, że umieją błąd zauważyć, przyznać się że go popełnili i przeprosić. To ostatnie chyba nawet najważniejsze i najtrudniejsze.

I co ja wtedy zrobię??
Wybaczę. Jeśli na tej osobie mi zależy to jej wybaczę i zapomnę. Bo możliwe, że kiedyś tego wybaczenia i zapomnienia będę ja potrzebować.

Ja już dawno wybaczyłem i zapomniałem!!

6 komentarzy:

  1. Gorzej jak ktoś nie uczy się na własnych błędach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałem kiedyś zajęcia na studiach z profesorem z pewnego kanadyjskiego uniwersytetu. Licząc zadania na tablicy strasznie się mylił. I nie były to jakieś skomplikowane sprawy. Po prostu wyszło na to, że nie potrafi pomnożyć np. 4*16 lub dodać 17 + 19. Tyle ile operacji rachunowych - tyle błędów. Za każdym razem oczywiście jakiś student mu przerywał i poprawiał go.

    W pewnym momencie prawie wszyscy studenci na sali wykładowej (łącznie ze mną) zaczęli się śmiać.

    W końcu podirytowany profersor powiedział:
    - Wy Europejczycy jesteście jacyś dziwni i śmiejecie się, jak ktoś popełnia błędy. U nas w Ameryce to jak ktoś popełni błąd, to się cieszymy, bo właśnie popełniając błędy możemy się czegoś nauczyć!

    OdpowiedzUsuń
  3. A propos tych pytań i odpowiedzi...Twój post wygląda jak profesjonalny FAQ na jakiejś stronie internetowej ofertujący produkty lub usługi :)

    Brakuje jeszcze jednego pytania: A co jeśli będę mieć więcej pytań?
    - Dzwoń na naszą infolinię. Nasi konsultanci dostępni są 24/7. Stawka za połączenie....

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem jest tak, że dopóki nie popełnimy błędu i nie pomylimy się, nie jesteśmy w stanie dostrzec tego co robimy dobrze :)

    Świetny post.
    Pozdrawiam
    AkFa

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nie umiem niestety wybaczać,bo jeśli potrzebne jest przebaczenie tzn.,że zadziało się coś mocno złego...A przecież ludzie,którzy się szanują,nie ranią siebie nawzajem.Niestety potrafię w jednej chwili spalić wszystkie mosty za sobą:( Może jednak trzeba nauczyć się przebaczać...

    Ale wygrzebałam staroć;)-ale ciekawą.

    Flo

    OdpowiedzUsuń