Przed przystąpieniem do czytania skonsultuj się ze swoim psychiatrą lub bioenergoterapeutą.

wtorek, 14 lutego 2017

Cyrylica

Dzwoni chirurgia i informuje, że mają jeszcze jednego pacjenta na dzisiaj do operacji i trzeba by obejrzeć. W tym tygodniu to mojej osobie urody przecudnej ze zgrabnym tyłkiem przypadł zaszczyt premedykowania całego szpitala, więc mnie oddelegowano, aby pacjenta namówić na naszą anestezjologiczną ofertę.

Otworzyłem teczkę z dokumentacją pacjenta. Na dzień dobry po oczach bił formularz napisany cyrylicą.Tak samo wyglądały odpowiedzi pacjenta.
Ja: Mamy normalną wersję?
Pielęgniarka: Nie. On tylko po rosyjsku mówi.
Ja: A tłumacz? 
Pielęgniarka: Niech pan nie będzie zabawny.
Ja: To może mam zadzwonić do konsulatu?
Pielęgniarka: Powodzenia. Jakiś kolega z nim jest. On zna parę słów. 

Faktycznie, kolega znał parę słów.  Dosłownie parę. Czyli dwa słowa. Zdecydowanie nie ułatwiło mi to sensowego dialogu.

Nie wiem jak on się dogadał z lekarzem przy przyjęciu poza tym, że pokazał mu kartkę z napisem: przewróciłem się w sklepie i boli mnie ręka. W sumie strzelić fotkę rtg i rozpoznanie jak na dłoni, to po co chirurdzy mieliby brudzić ręce wywiadem.

Ostatnio koledze wspomniałem, że może warto by się nauczyć jakiegoś nowego języka europejskiego. On stwierdził, ze lepiej pójść w kierunku arabskiego albo chińskiego, bo to bardziej przyszłościowe kierunki. Chyba nie miał racji, bo widać Moskwa nie da się tak łatwo przesunąć na drugi plan.

4 komentarze:

  1. Chiński jeśli myślisz o interesach z żółtymi ale do tego trzeba poznać obyczaje a ruski z uwagi na bliskość i niepewność jutra :) historia pokazała jak łatwo można stracić niepodległość...
    MR

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardziej w zachodnią stronę ciągnie. Chociaż w w rozmowie z kolegą wymieniłem rosyjski, bo ładny jest.

      Usuń
    2. Rosyjskiego jest sie w stanie czlowiek szybko nauczyc, szybciej niz sie Tobie wydaje. A z racji propagandy to PRowo wyglada lepiej. Ja juz tak wymierne korzysci z tego jezyka wynioslem - tyle spraw trudnych w firmie rozwiazalem - z kontrahentami to brzmi inaczej jak powiesz
      нет, не согла́сен!

      i kontrakty podpisane mimo tlumaczy i na wiele lepszych warunkach

      Usuń
    3. Na pewno bym się szybko nauczył, bo to co mi się podoba to mi szybko wchodzi do głowy :)

      Usuń