Przed przystąpieniem do czytania skonsultuj się ze swoim psychiatrą lub bioenergoterapeutą.

piątek, 3 sierpnia 2012

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu

Składam serdeczne podziękowania panu konduktorowi linii TLK za świetne zdolności matematyczne, bo doliczył się, że mam skończone 26 lat i dzięki temu nie przysługuje mi zniżka dla studentów... ani też na piękną urodę czy oczy. Akurat wiedziałem o tym co sobie uświadomiłem we wtorek w drodze z Poznania, ale nikt nigdy nie patrzył kiedy się urodziłem.

Że też komuś chciało się te lata i miesiące liczyć. Tyle osób w tym pociągu było. Na pewno był ktoś inny kto nie miał biletu, a konduktor musiał się czepić akurat mnie:P Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

Na moje szczęscie zrobiłem smutną minę pt. "W lodówce mam tylko światło, na bilet ledwo uzbierałem i naprwdę, ale to naprwdę nie ma za co dopłacić do biletu". Bo akurat nie miałem za co:]
A w myslach brzmiało to tak: "No jeszcze czego!! Klimatyzacji nie ma, pociąg zapchany po same brzegi, w dodatku pociąg opóźniony a pan tu twierdzi, że ja oskubałem przewoźnika bo sobie przez jakieś 500km przejechałem jako student!!" Na szczęście skończyło się na ustnym poczuceniu, bo panu konduktorowi zrobiło się żal takiej ofiary losu jak ja, ale zaznaczył że jak w drodze powrotnej na niego trafię i będę mieć bilet ze zniżką to już mi nie podaruje :P

Udało mi się dojechać do Rzeszowa. Z lekkim opóźnieniem, bo jakieś 25 minut w plecy.

29 komentarzy:

  1. akurat naszych kochanych kolei polskich nie oskubałeś a oskubałeś nasz biedny polski budżet państwowy:P i teraz przez Ciebie pogrążymy się w kryzysie jak WŁOCHY !! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przynajmniej będziemy mie c pewność ładnej pogody w wakacje :P
      i turyści przyjadą to sobie odbijemy :P

      Usuń
    2. koloseum też nam wybudujesz?:P

      Usuń
    3. Koloseum jest przereklamowane :P
      Lepsze są fontanny :p a we wrocku to sie buduje je na potęgę!

      Usuń
    4. i jak życie na dzikim wschodzie?:P

      Usuń
    5. narzekać nie mogę na brak atrakcji :P
      mam świetną przewodniczkę co stara mi się zapełnić wrażeniami każdą minutę :D

      Usuń
    6. powinieneś ją jakoś tu zareklamować, żeby i inni skorzystali :P

      Usuń
    7. Miła, atrakcyjna, sympatyczna, wygadana i towarzyska.
      Oferuje całodobowa opiekę, przewdonictwo po mieście i okolicach, cała moc atrakcji.
      W przypadku dłuższych pobytów zapewnia wikt i opierunek. :D

      Usuń
  2. Haha! dosięgnęła Cię ręka sprawiedliwości konduktorskiej. Aż dziw, że skończyło się tylko na pouczeniu:)/miłego Rzeszowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byłem tuz przed stacją końcową i może dlatego

      Usuń
  3. Dobrze, ze nie powiedziales: "Panie, u nas w Italii to by nikt nie robil problemu" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chciałem powiedzieć, że w Itali za taką cenę to ja przejadę ten sam dystans dwa razy szybciej

      Usuń
  4. Mnie liczył lata, bo nie dowierzał, że rocznik 91 już studiuje i pewnie podrobiłam legitymację. Niezmiernie mi przykro panie konduktorze dwa lata już... dwa lata.. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wszyscy znają się na matematyce tak dobrze jak ten wczorajszy :P

      Usuń
  5. Jestem w szoku, że skończyło się na pouczeniu. Nie raz widziałam jak konduktor robi przez cała drogę problemy i statecznie wystawia mandat, który jest c najmniej dwa razy droższy od normalnego biletu. Ale wiadomo są ludzie i ludzie:)
    Miłego Rzeszowa:D To moje ulubione miasto(zaraz po Krakowie:P) i bez zastanowienia mogłabym tam zamieszkać na stałe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja jestem w szoku że ktoś te latka liczył :] pierwszy raz się z tym spotkałem

      Usuń
    2. czy liczył? pewnie wie, że w danym roku górna granica to rocznik '88, potem '89 i tak dalej. Wystarczy, że jednej daty się nauczy i na rok zapamięta ;)

      Usuń
  6. Ot, i cała spuścizna komuny wyłazi w kolejnym pokoleniu... Najpierw kombinować, ile wlezie (skoro wiedziałeś, że nie masz uprawnień do ulgi, to czemu kupiłeś taki bilet?), a potem mieć pretensje do świata o to, że ktoś rzetelnie wykonuje swoją pracę i zwraca uwagę na - nazywajmy rzeczy po imieniu - próbę oszustwa. I jeszcze w ogóle nie czuć z tego powodu ani odrobiny zażenowania, więcej nawet - szczycić się: "Patrzcie, jaki ze mnie cwaniak - znowu mi się upiekło". Smutne i przykre, ale jakie polskie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biorąc pod uwagę jakość to i tak uważam, że przepłaciłem:]

      poza tym notka nie jest w stylu cwaniakowania tylko ironii.

      Usuń
  7. Trafiłeś na wyjątkowo pobłażliwego konduktora...mi nie chciał rok temu uwierzyć (podobnie jak u medstudent) że rocznik '91 zaczął już studia, chyba wysoko we mnie wierzył, że potrafiłabym podrobić sobie plastikową legitymację...^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta dzisiejsa młodzież taka niewyrośnięta jest :P

      Usuń
    2. Przy moich 176 cm to się musiał nieźle postarać żeby nie wierzyć mi z tym wiekiem :P

      Usuń
  8. całe zdarzenie źle interpretujesz byłeś czysty, w krawacie, a jak wiadomo klient w krawacie jest mniej awanturujący, a co miał zwrócić uwagę podpitemu kibolowi jeszcze by go poza regulaminowo przymusił do opuszczenia stanowiska pracy. To lepiej doczepić się do kogoś kto siły nie użyje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy blog, masz talent do pisania!

    Serdecznie zapraszam do siebie rossallie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. w sumie to jest nieuczciwe, bo powinna liczyć się data pieczątki z tylu legitymacji. Najgorzej mają Ci, którzy urodzili się na początku roku, a najlepiej Ci co na końcu roku. Ach, ta niesprawiedliwość :P
    W tym przypadku pretensje można mieć tylko do rodziców :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam czy mógłby prosić o kontakt mailowy. Mam propozycję współpracy, którą chciałbym bliżej przedstawić. prosze o kontakt pod adresem mfirmanty@vacaloca.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy mozna u CIebie zamowic notke na jakis temat?

    OdpowiedzUsuń
  13. Musiał mieć zły dzień. Albo jest nadgorliwy:D

    OdpowiedzUsuń