Przed przystąpieniem do czytania skonsultuj się ze swoim psychiatrą lub bioenergoterapeutą.

sobota, 21 maja 2011

Egzamin z interny, czyli nauki dzień przedostatni...

Jak już wspomniałem uczę się do egzaminu... z interny. Interna, przedmiot występujący także pod nazwą: Choroby wewnętrzne, jest niezwykle ważną częścią studiów. Ważną dlatego, że jest w niej tyle rzeczy, że na pewno nigdy tego się nie nauczę. Z drugiej strony każdy (albo prawie każdy) znajdzie tutaj coś ciekawego dla siebie. Ja na ten przykład znalazłem sobie angiologię.

Egzamin będę zdawać w kraju zagranicznym, w języku obcym, z racji tego, że jestem teraz na wymianie w ramach programu Erasmus - Orgazmus.

Data zdania egzaminu: 23 maj 2011r.

Dostąpił mnie zaszczyt zdawać w klinice, która zajmuje się głównie reumatologią i immunologia kliniczną, czyli wszystkim tym co mnie akurat niezbyt kręci (wszelkie przeciwciała zawsze były, są i będą dla mnie abstrakcją).

Planowałem przystąpić do egzaminu przed świętami. Mimo początkowej zgody profesora, dzień przed egzaminem mi oświadczył, że jednak wolałby, żebym zdał to później.
Więc mam jego później.
Zapisałem się na kolejny miesiąc (tutejsza sesja jest na wszystkich latach sesją ciągłą, a nawet bardzo ciągłą, bo niektórzy na 6 roku ciągną jeszcze egzaminy z roku 4). Egzamin miał się odbyć wg grafiku w środę 18 maja.
Przyjechałem do kliniki na 8.30. W sumie było nas 7 osób (z 10 zapisanych). Przez pół godziny nie było nikogo kto by się nami zajął. W końcu przyszedł nasz opiekun od ćwiczeń, spisał listę studentów i poszedł do profesora. Po około godzinie wrócił i oświadczył, że profesor nie ma czasu i egzamin będzie w poniedziałek. No po prostu zajebiaszczo... :/ Kolejny weekend nad książkami [czyt. prezentacjami, bo jedyna jaką ksiązkę używam to mały Szczeklik]... Nie to żebym się specjalnie zmartwił, bo i tak planowałem go spędzić w towarzystwie chorób zakaźnych, gdyż 23 maja to miałem zaplanowany egzamin z zakazów. Ale co mi tam, pouczę się interny, a zakazy zdam kiedyś tam później.

I tak oto mój ambitny plan egzaminów, nad którym pracowałem przeszło 3 tygodnie, na skutek włoskiej dezorganizacji się zj*** no legł w gruzach.

Wczoraj byłem obejrzeć sobie pacjentów, którzy mogą się trafić na egzamin praktyczny. Nic ciekawego niestety nie ma. Doktor od ćwiczeń powiedział, że niestety nie mam szczęścia, bo większość pacjentów jest dość trudna jak na mój poziom wiedzy, a ci co byli odpowiedni to już zostali wypisani do domu... super nie?? Biednemu zawsze wiatr w oczy. mam nadzieję, że może przyjmą coś dziś lub jutro z jakąś kryzą nadciśnieniową lub czymś równie przyjemnym.

Plan nauki na dziś mam niezwykle rozbudowany. Jak na razie wyszło mi zjedzenie śniadania, prysznic, zakupy i posprzątałem kuchnię i łazienkę... zastawiam się czy aby okien nie umyć, cobym miał więcej słońca w pokoju,a tym samym lepsze warunki do nauki. Chyba jednak najpierw zrobię sobie obiad i może jakiś film obejrzę, albo posłucham sobie nagrania z debaty z kandydatami na rektora... aaa no i muszę sprawdzić co ciekawego na facebook'u słychać:D

Układowe zapalenia naczyń?? Może później... jest jeszcze cała noc przede mną i niedziela :P

6 komentarzy:

  1. Erasmus - Orgazmus? ;> Słyszałem jeszcze wersję "Erectus" xD

    A immunologia to zuuuoo... :P Nigdy tego nie rozumiałem i pewnie nigdy tego nie wkuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O "Erectusie" nie słyszałem xD ale też pasuje xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytując hasło przewodnie jednego z LO w mieście W. "noce są długie a zadań tysiące'':) tak jakos mi sie skojarzylo:)
    pozdrawiam:)
    j.

    OdpowiedzUsuń
  4. nawet wiem które to LO, jednak ja tam nie chodziłem :D
    ja mam nieco inna wersję: "jeden pacjent, a chorób tysiące"

    OdpowiedzUsuń
  5. Sława owej instytucji jest już miejską legenda:D co nie zmienia faktu, że zalecane tam wyrycie książki telefonicznej na pamięć, procentuje przy ryciu kodeksów - w myśl zasady, że "jedno jest prawo a paragrafów tysiące".
    j

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie to tyle jeśli chodzi o przemyślenia około sesyjne i imitowanie nauki:)

    OdpowiedzUsuń