Przed przystąpieniem do czytania skonsultuj się ze swoim psychiatrą lub bioenergoterapeutą.

środa, 19 września 2012

Pogromcy Mitów Medycznych

Jakiś czas temu zostałem zaproszony do współpracy przez portal Pogromcy Mitów Medycznych.

Ogólnie jestem sceptycznie nastawiony do wszelkich form udzielania porad lekarskich w internecie, bo do końca nigdy nie wiadomo kto siedzi po drugiej stronie i czy to na pewno jest lekarz. Poza tym uważam, że aby komuś coś doradzić w jakiejś sprawie zdrowotnej to należy takiego kogoś samego obejrzeć i zbadać (brzmi prawie jak " należy skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą").

W przypadku tego portalu również podchodziłem z dystansem do niego. Przez kilka dni przyglądałem się jak funkcjonuje. Dlaczego akurat tego portalu nie skreśliłem jak większość na jakie można trafić w internecie?? Otóż powód jest prosty: jeden z ekspertów (Naczelny Pogromca Mitów) jest jednym z moich wykładowców, więc nie mam wątpliwości co do tego kto tam będzie się wypowiadał.

Portal ten mimo profilu medycznego nie chce skupiać się na ani poradach ani leczeniu. Nie będzie zagadek pt. co mi jest czy co to może być?? Autorzy pomysłu wzięli sobie za cel obalanie lub potwierdzanie mitów z którymi można się spotkać w życiu codziennym. Każda ocena mitu jest weryfikowana przez grupę ekspertów, więc nie ma możliwości, że portal zostanie zasypany anonimowymi wiadomościami, które nic nie wniosą do dyskusji.

13 września z odbyła się konferencja prasowa z okazji oficjalnego uruchomienia portalu. Na stronie Medycyny Praktycznej znalazł się nawet artykuł - zainteresowanych odsyłam do linku. Także w Dzień dobry TVN był krótki wywiad na ten temat.

Myślę, że warto zajrzeć na portal i choćby z czystej ciekawości i nawet dla śmiechu zobaczyć w jakie czasami zabobony ludzie wierzą.

6 komentarzy:

  1. nawet mają stronę na fejsbuczku :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Musisz zapuścić wąsa i zacząć chodzić w berecie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio się dowiedziałam, że moja prababcia nosiła na głowie kołtun, bo wierzyła, że to najlepsza terapia na uciążliwe bóle głowy. A myślałam, że takie rzeczy, to tylko w średniowieczu. Dobra inicjatywa z tym portalem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ! Wiele się można z tego dowiedzieć ;DD Szczególnie czego to ludzie nie wymyślą :) Będę na pewno zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń