Przed przystąpieniem do czytania skonsultuj się ze swoim psychiatrą lub bioenergoterapeutą.

czwartek, 4 lipca 2019

Stetoskop

Przekazuję dyżur koledze i tak się nam zeszło w rozmowie na absurdy z jakimi zabiegowcy do nas dzwonią. Nie ważne co z pacjentem się dzieje, ale jeśli gdzieś on użyje stwierdzenia, że go coś tam boli to od razu łapią za telefon i dzwonią do anestezjologów.

Ja miałem przez dwa dyżury takie przeprawy z dermatologami (dla odmiany z nie-zabiegowcami), którzy chcieli abym przyszedł i leczył p/bólowo owrzodzenia podudzi. Na wczorajszym dyżurze chirurdzy plastyczni też do mnie dzwonili, ale oni faktycznie mieli nieco palący problem. 

Oczywiście nie mogło zabraknąć wezwań od ortopedałów - pacjenta boli noga i co on może mu podać. Generalnie wszystko co ma na oddziale do podania.
Później ten sam ortopedał dzwonił z odwrotnym problemem, że tym razem innego pacjenta nie boli i to też był dla niego problem.
Aż chciałem skomentować, czego ty człowieku ode mnie chcesz?? Dobrze, że to nie był środek nocy.

Z rozmowy z kolegą dowiedziałem się, że ten sam ortopedał w zeszłym tygodniu zasłynął z diagnostyki duszności.
Pacjentka miała duszność, więc z miejsca wysłał ją na TK czy aby nie ma zatoru płucnego. Nawet nie raczył pacjentki osłuchać - z tego co ze studiów pamiętam to warto zaczynać od podstawowych narzędzi jakie się ma do dyspozycji.

Czy ortopedały mają stetoskop na oddziale? - takie pytanie mi się nasunęło. Kiedyś widziałem u nich całą szufladę pełną stetoskopów. Nawet mój tam leżał, bo dzień wcześniej niechcący w dyżurce swój zostawiłem. Ale może oni je tylko zbierali, tak jak się zbiera znaczki, a nie wiedzieli do czego to może służyć.

9 komentarzy:

  1. moze maja ranking, z ktorego oddzialu najwiecej lekarzy gubi stetoskopy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Szuflada ze stetoskopami? Może to dla pielęgniarek do mierzenia ciśnienia? Albo właśnie dla konsultantów. Chociaż ja jednak wolę swój, bo mnie brzydzi wkładanie do ucha czegoś, kto miało w uszach X osób ;_;

    OdpowiedzUsuń
  3. A skąd wiesz że ten stetoskop był Twój?

    OdpowiedzUsuń
  4. Studiuję medycynę, skończyłam pierwszy rok. Jeszcze nie używamy stetoskopu jednak mam słabszy słuch i obawiam się czy dobrze z nich słychać czy jest możliwość ewentualnie inną metodą obsłuchać czy sprawdzić? Czy w anestezjologii stetoskop jest podstawą bo w chirurgii już raczej nie czy w ginekologii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W anestezjologii podstawą jest długopis.

      Usuń
    2. Nie ma stresu mojA droga ! Ja kończę medycynę i jeszcze ani razu nie używałem stetoskopu :P Może tylko dla sprawdzenia czy działa. Możliwe jest, że lekarz nie używa stetoskopu i na pewno da się ten etap przejść, ale jak wszyscy sobie kupują na 3 roku to ty też chociaż do zdjęcia :D

      Usuń
  5. Kochany, napisz nowy post. :)

    OdpowiedzUsuń